دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۲۸:۳۰

تصویب استانداردهای کیفیت فاضلاب‌های ورودی به دریا

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی از تصویب عناوین استانداردهای کیفیت آب‌های محیطی و خروجی فاضلاب به دریا و آلاینده‌های موتور شناورها در کمیته برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، ضیاء‌الدین الماسی به مطالعه و بازدید محل بازیافت کشتی‌ها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت : این بازدید کارشناسی بنا به درخواست اوراق‌سازی بیش از ۱۵۰ فروند شناور از رده خارج شده در آبهای این استان صورت گرفته بود. مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: پایش میدانی و عملکردی هفت استان ساحلی کشور در شمال و جنوب همواره در دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی انجام می‌شود تا بتوانیم در نهایت با انجام اقدامات موثر، میزان آلودگی‌های دریایی و اثرات منفی آنها را به حداقل رسانیم. به گفته وی، آمارگیری و تدوین برنامه‌های آموزشی استان‌های ساحلی در خصوص آلودگی‌های دریایی نیز به طور مرتب با همکاری کارشناسان دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.


مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری به روش اسمز معکوس و حذف نیترات از آبهای زیرزمینی با هدف کاهش آلودگی‌های ورودی به دریا با منشا انسانی صورت گرفته است. وی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش به صورت علمی در کاهش آلودگی‌های دریایی یادآور شد: تهیه و چاپ کتاب اثرات محیط زیستی تاسیسات آب شیرین کن بر اکوسیستم‌های دریایی که به عنوان اثر برگزیده اولین جشنواره کتاب سال محیط زیست نیز برگزیده شد. سال گذشته از سوی معاونت دریایی سازمان محیط زیست چاپ و منتشر شد. این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌های خود از تصویب عناوین استانداردهای کیفیت آب‌های محیطی و خروجی فاضلاب به دریا و آلاینده‌های موتور شناورها در کمیته برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد خبر داد.


مدیر کل دفتر آلودگی‌های معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد : هم اکنون تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست در بخش جلوگیری از ورود فاضلاب‌های شهری و انسانی از طریق سرزمین اصلی به دریاهای کشور است. وی گفت: آلودگی‌های دریایی با منشا سرزمینی بسیار بیشتر از آلودگی‌های ایجاد شده توسط کشتی‌ها است. الماسی، همچنین به موافقت نظام فنی و اجرایی کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تأمین اعتبار تدوین راهنماها و دستورالعمل‌های مدیریت آلودگی دریا اشاره کرد و گفت: این امر تاثیر به سزایی در انجام اقدامات موثر برای کاهش آلودگی‌های دریایی خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد اعمال و اجرای آن باشیم. وی همکاری دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی در تدوین پیش نویس سیاست‌های کلی محیط زیست دریایی و برنامه توسعه ششم را بسیار مهم دانست. مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای پروژه سامانه اطلاعات صنایع مستقر در حاشیه دریا در محیط web GIS خبر داد. الماسی از همکاری با نهاد اجرایی کنوانسیون تهران (حفاظت محیط زیست دریای خزر) درخصوص اجرایی کردن پروتکل‌های الحاقی و پروتکل پایش و تبادل اطلاعات آلودگی های دریای خزر خبر داد.



  کد خبر : 1135
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :